Τον Αύγουστο του 2025 (18/08 – 21/08), το σχολείο μας συνέχισε το ευρωπαϊκό του ταξίδι με μια εξαιρετικά επίκαιρη κινητικότητα στο Ελσίνκι της Φινλανδίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1, οι εκπαιδευτικοί, Ε. Παπαδοπούλου, Α. Σπυρομήτρος και Α. Χαριζάνη συμμετείχαν στο δομημένο πρόγραμμα επιμόρφωσης “Mastering the Finnish Education Approach” (Κατακτώντας τη Φινλανδική Εκπαιδευτική Προσέγγιση), το οποίο υλοποιήθηκε από τον φορέα EDU Future.

Η επιμόρφωση εστίασε στις πρακτικές που καθιστούν το φινλανδικό σύστημα ένα από τα κορυφαία παγκοσμίως, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα της μάθησης και την ευημερία των μαθητών/τριών:
- Θετικό Μαθησιακό Κλίμα: πώς η συναισθηματική ασφάλεια και ο αμοιβαίος σεβασμός αποτελούν τη βάση για τη διαχείριση της τάξης.
- Αυτονομία & Συνεργασία: μέθοδοι που ενισχύουν την αυτενέργεια των μαθητών/τριών και τη συνεργατική μάθηση.
- Συμπερίληψη & Ειδικές Ανάγκες: διαφοροποιημένη διδασκαλία και στις στρατηγικές πλήρους ένταξης όλων των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον.
- Ηγεσία & Καινοτομία: ενημέρωση για τις σύγχρονες μορφές παιδαγωγικής ηγεσίας, καθώς και για τη στρατηγική εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στα φινλανδικά σχολεία με ορίζοντα το 2027.
Μέσα από αυτή την εμπειρία, αποκομίσαμε πολύτιμα εργαλεία και ψηφιακές προσεγγίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας του σχολείου μας και στην ενδυνάμωση των μαθητών/τριών μας για τις προκλήσεις του μέλλοντος.
Σας προσκαλούμε να εξερευνήσετε το υλικό, τις παρουσιάσεις και τις φωτογραφίεςαπό την παραμονή μας στο Ελσίνκι, γνωρίζοντας από κοντά τις αρχές ενός σχολείου που εμπνέει, εδώ: https://drive.google.com/drive/folders/1JmjuKXKBmJ7xtAS3T_gWHZLUOYrewz_p?usp=sharing