Erasmus+: «Πρόληψη Εκφοβισμού και Ψηφιακή Τεχνολογία» στη Σεβίλλη

Το ταξίδι συνεχίστηκε  στην ηλιόλουστη Σεβίλλη της Ισπανίας, μια πόλη όπου η ιστορία, η ανδαλουσιανή κουλτούρα και η εκπαιδευτική καινοτομία συναντήθηκαν με τον πιο δημιουργικό τρόπο!

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Ζερβού Σοφία (ΠΕ02), Βασιλειάδου Μαρία (ΠΕ02 ΕΑΕ) και Δοκοπούλου Λίνας (ΠΕ82), συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό επιμορφωτικό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο: «Bullying Prevention and EdTech for a Wholesome School Environment – Πρόληψη Εκφοβισμού και Ψηφιακή Τεχνολογία: Μια ολιστική προσέγγιση για ένα υγιές σχολικό περιβάλλον».Από τις 09 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2026, με φορέα επιμόρφωσης το Europass Teacher Academy και εκπαιδευτή τον Jonathan Taibo, οι εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να εξελίξουν το παιδαγωγικό τους έργο, αλλά και να μαγευτούν από τις ομορφιές της πρωτεύουσας της Ανδαλουσίας.

Μέσα από εντατικά εργαστήρια και τη συνεργασία με συναδέλφους από κάθε γωνιά της Ευρώπης, οι εκπαιδευτικοί μας εμβάθυναν σε σύγχρονες μεθόδους που μεταμορφώνουν την τάξη: Ψηφιακά Εργαλεία στην Πράξη: Εξοικειώθηκαν με πλατφόρμες όπως το Canva, το Mentimeter και το Kahoot, δημιουργώντας διαδραστικό υλικό που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών. Ενσυναίσθηση & Διαχείριση Ρόλων: Μέσα από εργαλεία όπως το Empathy Mapping και την ανάλυση της «Ανατομίας της Επιθετικότητας», έσκυψαν πάνω από το φαινόμενο του εκφοβισμού, αναλύοντας όχι μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και τον κρίσιμο ρόλο των θεατών. Καινοτόμες Τεχνικές: Δοκίμασαν βιωματικές πρακτικές, όπως το Gamification (με το εκπαιδευτικό Jenga), το Mindful Writing για τη διαχείριση του άγχους, καθώς και την Ψηφιακή Αφήγηση (Storytelling) ως εργαλείο επίλυσης συγκρούσεων.

Παράλληλα με το απαιτητικό πρόγραμμα των σεμιναρίων, η Σεβίλλη πρόσφερε το ιδανικό σκηνικό για πολιτισμική ανταλλαγή. Οι εκπαιδευτικοί μας περπάτησαν στα στενά της ιστορικής συνοικίας Santa Cruz, θαύμασαν την επιβλητική αρχιτεκτονική του Αλκάθαρ (Real Alcázar) και του Καθεδρικού Ναού με τον εμβληματικό πύργο Giralda, και εντυπωσιάστηκαν από το μεγαλείο της Plaza de España. Η πόλη, πλημμυρισμένη από τους ήχους του φλαμένκο και το άρωμα των νεραντζιών, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και χαλάρωσης, αποδεικνύοντας ότι η μάθηση ανθίζει καλύτερα μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο φως και πολιτισμό.

Οι εκπαιδευτικοί μας επέστρεψαν με γεμάτες τις αποσκευές τους: με νέες γνώσεις, ευρωπαϊκούς προσανατολισμούς και φρέσκες ιδέες για να τις εφαρμόσουν  στην καθημερινότητα του σχολείου μας, για ένα περιβάλλον πιο ασφαλές, συνεργατικό και συμπεριληπτικό.

Εδώ μπορείτε να εμβαθύνετε σε όλο το υλικό της κινητικότητας (βασικά στοιχεία σεμιναρίου, διδακτικό σενάριο, καλή πρακτική, ψηφιακά εργαλεία και χρήσιμο υλικό, φωτογραφικό υλικό: https://drive.google.com/drive/folders/1bI-8IMwnQWloOTEKI_gZFYzwu2gcohhO?usp=sharing