ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Σήμερα, 8/12/2025 μια ομάδα 15 μαθητών της Α΄Γυμνασίου επισκέφθηκε το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Αθανασίου. Η επίσκεψή μας στο Ειδικό Σχολείο αποτέλεσε μια από τις πιο σημαντικές και ουσιαστικές εμπειρίες της σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, προετοιμάστηκαν τις προηγούμενες ημέρες μέσα από συζητήσεις για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη σημασία της συμπερίληψης. Με αυτόν τον
τρόπο, προσήλθαν ήδη ευαισθητοποιημένοι και έτοιμοι να γνωρίσουν συνομηλίκους
τους που αντιμετωπίζουν διαφορετικές μορφές μαθησιακών, νοητικών ή κινητικών
δυσκολιών.
Μόλις φτάσαμε στο σχολείο, μας υποδέχθηκαν θερμά οι εκπαιδευτικοί, η υποδιευθύντρια καθώς και ο διευθυντής, οι οποίοι μας ενημέρωσαν για τη λειτουργία του σχολείου, τις δομές υποστήριξης και τις εξατομικευμένες μαθησιακές παρεμβάσεις που εφαρμόζονται. Οι μαθητές άκουσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τους εξηγούσαν ότι κάθε παιδί μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο και ότι ο ρόλος του ειδικού σχολείου είναι να προσαρμόζει τη διδασκαλία στις ανάγκες του κάθε μαθητή.
Ακολούθησε ξενάγηση στις αίθουσες και στα εργαστήρια, όπου οι μαθητές μας
παρατήρησαν τον εξοπλισμό: πολυαισθητηριακά υλικά, εξοπλισμό
κλωστοϋφαντουργίας-ραπτικής, εργοθεραπευτικά αντικείμενα, γωνιές ηρεμίας και
ειδικά διαμορφωμένα εργαστήρια αυτόνομης διαβίωσης. Σε κάθε χώρο, οι
εκπαιδευτικοί του Ειδικού Σχολείου παρουσίαζαν δραστηριότητες που στηρίζουν τις
δεξιότητες των παιδιών, από βασικές ακαδημαϊκές γνώσεις έως καθημερινές
λειτουργικές δεξιότητες.
Το πιο σημαντικό μέρος της επίσκεψης, όμως, ήταν η αλληλεπίδραση των μαθητών
μεταξύ τους. Χωριστήκαμε σε μικτές ομάδες και συμμετείχαμε σε τρεις
δραστηριότητες: ένα συνεργατικό παιχνίδι , μια μικρή εικαστική δημιουργία και στο
εργαστήριο ζαχαροπλαστικής . Τα παιδιά εργάστηκαν μαζί με ενθουσιασμό,
φυσικότητα και γρήγορα δημιουργήθηκε ένα κλίμα αποδοχής, ενθάρρυνσης και
χαράς.

Οι μαθητές μας τόνισαν πόσο διαφορετική ήταν η εμπειρία από αυτό που
είχαν φανταστεί και πόσο τους βοήθησε να κατανοήσουν ότι η διαφορετικότητα δεν
είναι εμπόδιο αλλά τρόπος να μαθαίνουμε να είμαστε καλύτεροι άνθρωποι. Ακόμη
έμαθαν μέσα από αυτή την επίσκεψη ότι δεν υπάρχουν παιδιά με ‘’ειδικές ανάγκες’’
αλλα παιδιά με ‘’ειδικές ικανότητες’’, τους εντυπωσίασε η αγάπη των μαθητών του
σχολείου προς στους εκπαιδευτικούς τους ,θαύμασαν και κατανόησαν τη σημασία
της έννοιας του ‘’εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής’’.

Με μεγάλη χαρά οι μαθητές του σχολείου μας μοίρασαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες στους μαθητές/-τριες του ειδικού σχολείου που φτιάχτηκαν με μεράκι από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας με την συμβολή της κυρίας Τουτούκη ( ΠΕ 05) στο μάθημα των Γαλλικών.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με αμοιβαίες ευχαριστίες και τη δέσμευση να οργανωθούν νέες κοινές δράσεις στο μέλλον.

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ “ΕΛΕΝΗ” ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

Την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Χαλκηδόνας παρακολούθησαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου τη θεατρική παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη, από τον καταξιωμένο θίασο Μικρός Βορράς. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των πολιτιστικών δράσεων του σχολείου, που στόχο έχουν να φέρουν τους μαθητές πιο κοντά στο αρχαίο ελληνικό θέατρο και στις διαχρονικές αξίες του.

Η «Ελένη» είναι μία από τις πιο πρωτότυπες τραγωδίες του Ευριπίδη. Γραμμένη το 412 π.Χ., μετά την καταστροφή της αθηναϊκής εκστρατείας στη Σικελία, παρουσιάζει μια διαφορετική εκδοχή του γνωστού μύθου. Στο έργο αυτό, η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία, αλλά μεταφέρθηκε από τους θεούς στην Αίγυπτο, ενώ στην Τροία βρισκόταν μόνο το είδωλό της. Μέσα από αυτήν την ανατροπή, ο Ευριπίδης θίγει θέματα όπως η αλήθεια και η ψευδαίσθηση, ο πόλεμος και η ειρήνη, η πίστη και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Ο Μικρός Βορράς είναι ένας σύγχρονος θεατρικός θίασος με έδρα τη Θεσσαλονίκη, γνωστός για τη δημιουργική του προσέγγιση στο αρχαίο δράμα και την εκπαιδευτική θεατρική δράση. Οι παραστάσεις του ξεχωρίζουν για τη φρεσκάδα, τη μουσική και τη δυναμική των ερμηνειών, προσφέροντας στους μαθητές μια μοναδική εμπειρία επαφής με το κλασικό θέατρο.

Η διοργάνωση αυτής της παράστασης αποτελεί μια σημαντική πολιτιστική εμπειρία για τους μαθητές, καθώς το αρχαίο θέατρο δεν είναι μόνο τέχνη αλλά και μέσο παιδείας. Μέσα από τον μύθο της Ελένης, οι μαθητές καλούνται να προβληματιστούν για τις έννοιες της ειρήνης, της αλήθειας και της εσωτερικής δύναμης του ανθρώπου.

Το Σχολείο μας τιμά την Ημέρα Μνήμης της Εθνικής Αντίστασης

Σήμερα το 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας τίμησε με σεβασμό την Ημέρα Μνήμης της Εθνικής Αντίστασης στον Δήμο Χαλκηδόνας.

🙏Μία ημέρα αφιερωμένη στη συλλογική μνήμη, στη θυσία και στον αγώνα των Ελλήνων και των Ελληνίδων απέναντι στις δυνάμεις κατοχής, αλλά και στη διατήρηση της ιστορικής μας παρακαταθήκης.

👥 Στην εκδήλωση παραβρέθηκε η Σημαία του Σχολείου μας με τη συνοδεία του καθηγητή Φυσικής Αγωγής, κ. Γεώργιου Πολυνού.

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Δήμου Χαλκηδόνας για τις εκδηλώσεις τιμής.

🗣️”Η Ημέρα της Εθνικής Αντίστασης τιμήθηκε σήμερα το πρωί στη Χαλκηδόνα, στο πλαίσιο του πανελλήνιου εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης, στη μνήμη της αντίστασης των Ελλήνων απέναντι στις δυνάμεις κατοχής κατά την περίοδο 1941-1944.

Η τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί, βάσει του νόμου 1582/82, ως ημέρα Πανελλήνιου Εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης.

Πραγματοποιήθηκε επίσημη δοξολογία και μνημόσυνο στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος, υπέρ αναπαύσεως των ομαδικώς εκτελεσθέντων κατοίκων της Χαλκηδόνας, από τα στρατεύματα κατοχής την 28η Σεπτεμβρίου 1944, αλλά και συνολικά των θυμάτων της περιόδου 1941-1944, ενώ στη συνέχεια στο Μνημείο της Εθνικής Αντίστασης, ακολούθησε κατάθεση στεφάνων από εκπροσώπους της Περιφέρειας, του Δήμου και τοπικών αρχών.

Για το ιστορικό της επετείου και τα γεγονότα της αποφράδος εκείνης ημέρας, εκφωνήθηκε ομιλία από τον κ. Κωνσταντίνο Τατούλη, Πρόεδρο της Κοινότητας Χαλκηδόνας”.

Εορτασμός της Επετείου του Πολυτεχνείου

Τη Δευτέρα 17/11/2025 ,  πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, η εορταστική εκδήλωση για την 52η επέτειο του Πολυτεχνείου.

Οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Βασιλειάδου Μαρίας (Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής) και Βασιλειάδου Σταυρούλας (Μαθηματικός Ειδικής Αγωγής) , συμμετείχαν με υπευθυνότητα και σεβασμό, αποδίδοντας μέσα από αφηγήσεις, ποιήματα, βίντεο και τραγούδια το διαχρονικό μήνυμα του Νοέμβρη του 1973.

Η γιορτή ξεκίνησε με την αφήγηση του χρονικού των ημερών εκείνων, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν με σαφήνεια τη ροή των ιστορικών γεγονότων και να κατανοήσουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίχθηκε η εξέγερση.

Στη συνέχεια, τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα εμπνευσμένα από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου , μεταφέροντας μέσα από τον λόγο τους τα ιδανικά της Ελευθερίας, του Θάρρους και της Δημοκρατίας.

Συγκίνηση προκάλεσε η στιγμή όπου οι μαθητές κατέθεσαν κόκκινα γαρύφαλλα στο αυτοσχέδιο μνημείο που δημιουργήσαμε για τις ανάγκες της γιορτής, στη μνήμη των νεκρών αγωνιστών.

Η γιορτή μας υπήρξε μια ευκαιρία να διδαχθούμε και να εμπνευστούμε από τα μηνύματα του Πολυτεχνείου.

ΑΓΩΝΑΣ 1000 ΜΕΤΡΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ – ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ ΣΕ ΑΝΩΜΑΛΟ ΕΔΑΦΟΣ

Την Πέμπτη 6/11/2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, ο δρόμος 1000 μέτρων σε ανώμαλο έδαφος για αγόρια και κορίτσια. Νικητές στα αγόρια ήταν:

1ος Ζλατάνης Στέφανος

2ος Σαμαράς Αντώνης

3ος Μίγκας Χρήστος

Νικήτριες στα κορίτσια ήταν:

1η Τσακίρη Δήμητρα

2η Ντίνα Σουμέλα

3η Τσακίρη Σμαράγδα

Την Παρασκευή 7/11/2025 έγιναν οι απονομές μεταλλίων στους νικητές και στις νικήτριες των αγώνων από τις καθηγήτριες παράλληλης στήριξης του σχολείου μας κ. Βασιλειάδου Σταυρούλα και κ. Ιακωβίδου Μαρία.

Οι νικητές και οι νικήτριες των αγώνων προκρίθηκαν να συμμετάσχουν στους τελικούς σχολικούς αγώνες του ν. Θες/νίκης που θα γίνουν στα Λουτρά Λαγκαδά τον μήνα Φεβρουάριο.  

“ΕΠΕΙΓΟΝ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ”

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε οτι την προσεχή Τετάρτη 05-11-2025 και ώρα 16:45 στο χώρο του σχολείου θα γίνει η δεύτερη συνάντησή σας για την εκλογή προεδρείου. Είναι άμεση ανάγκη η εκλογή νέου καθώς η βοήθειά του στη λειτουργία του σχολείου είναι καθοριστικής σημασίας. Η συμμετοχή όλων σας κρίνεται απαραίτητη.
Με εκτίμηση,

Εορταστικές εκδηλώσεις για την Επέτειο 28ηs Οκτωβρίου 1940

Στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 την Δευτέρα 27/10/2025 πραγματοποιήθηκε γιορτή, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, μαζί με τη γιορτή της σημαίας και τον ορισμό της σημαιοφόρου και των παραστατών. Επίσης, αποδόθηκαν στους μαθητές και τις μαθήτριες αριστεία και βραβεία προόδου καθώς και ειδικός έπαινος προσωπικής βελτίωσης σε μαθήτρια του σχολείου μας για τις επιδόσεις και την προσπάθειά τους την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Ανήμερα την 28η Οκτωβρίου το σχολείο μας συμμετείχε στις εορταστικές εκδηλώσεις με παρουσία στη επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνου στο Ηρώο και παρέλαση τμημάτων μαθητών και μαθητριών ενώπιον των επισήμων.
Ευχόμαστε σε όλους χρόνια πολλά με υπερηφάνια για την πατρίδα μας. Σχετικές φωτογραφίες:

ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 28ηςΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 , στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η καθιερωμένη σχολική γιορτή του 1ου Γυμνασίου Χαλκηδόνας .Αρχικά έγινε ανάγνωση του πρακτικού από το διευθυντή του γυμνασίου, κο  Σπυρομήτρο  Αθανάσιο, με θέμα τον ορισμό σημαιοφόρου και παραστατών .Στη συνέχεια  ακολούθησε απονομή αριστείων -βραβείων . Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις, παρουσιάζοντας ένα πλούσιο και συγκινητικό πρόγραμμα που δημιούργησε ζεστή και χαρούμενη ατμόσφαιρα.
Η γιορτή περιλάμβανε αφηγήσεις, απαγγελίες ποιημάτων, θεατρικά δρώμενα και τραγούδια, μέσα από τα οποία οι μαθητές τίμησαν τις αξίες της ειρήνης, της ελευθερίας και της συνεργασίας. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές ήταν οι θεατρικές σκηνές που απέδωσαν με ζωντάνια και συναίσθημα τα παιδιά, καθώς και τα μουσικά κομμάτια που ακούστηκαν. Το 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας συνεχίζει με περηφάνια να στηρίζει τη δημιουργικότητα, την έκφραση και τη συμμετοχή όλων των μαθητών του σε πολιτιστικές δράσεις.

 

“ΕΠΕΙΓΟΝ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ε.Δ.Υ. ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ”

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι φέτος, κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026,λειτουργεί στο σχολείο μας ομάδα υποστήριξης και συμβουλευτικής μέσω του θεσμού της ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης).
Ο θεσμός απευθύνεται σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, τους γονείς/κηδεμόνες και τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου με δυνατότητα ομαδικών και ατομικών συναντήσεων. Για το σκοπό αυτό, μπορείτε να απευθύνεστε καθημερινά στον διευθυντή του σχολείου κ. Αθανάσιο Σπυρομήτρο και τη μαθηματικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κ. Σταυρούλα Βασιλειάδου. Κάθε Δευτέρα, θα βρίσκεται στο σχολείο και η κοινωνική λειτουργός κ. Ελένη Κωνσταντή.
Τα θέματα για τα οποία μπορείτε να απευθύνεστε, αφορούν δυσκολίες στη μάθηση και τη σχολική ζωή των μαθητών/τριων, συναισθηματικές δυσκολίες, ανησυχίες σας γύρω από τη συμπεριφορά και την καθημερινότητά τους, ζητήματα συνεργασίας με το σχολείο και οτιδήποτε εσείς κρίνετε αναγκαίο και σκόπιμο.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν με την ομάδα στο τηλέφωνο του σχολείου 2391022389,2311236578 κάθε Δευτέρα ώστε να κλείσουν ραντεβού στο συμβουλευτικό σταθμό που θα λειτουργεί εντός του σχολικού χώρου.
Ελπίζουμε ότι το πρόγραμμα αυτό, θα συμβάλει στην επικοινωνία, τη βελτίωση των σχέσεων και την προσωπική εξέλιξη τόσο των παιδιών όσο και όλων μας.
Είμαστε στην διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες.
Με εκτίμηση,
Ο Διευθυντής του σχολείου

Εκλογές Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες σας ενημερώνουμε οτι κατόπιν πρότασης της προέδρου του συλλόγου κ. Μπαλτατζή, στην πρόσφατη συνάντηση που έγινε στο σχολείο μας, την προσεχή ΤΕΤΑΡΤΗ 15/10/2025 και ώρα 17:00 πάλι στο χώρο του σχολείου θα γίνει η πρώτη συνεδρίαση για την εκλογήτων μελών νέου συλλόγου. Η συμμετοχή σας κρίνεται απαραίτητη.
Με εκτίμηση, από τη διεύθυνση του σχολείου.