ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2025-2026

Αγαπητοί/ές γονείς & κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025 θα μπορείτε να προσέρχεστε στο σχολείο, προκειμένου να εγγράψετε (για την Α΄ Γυμνασίου) ή να ανανεώσετε την εγγραφή (για τη Β΄ και τη Γ΄ Γυμνασίου) τα παιδιά σας για το νέο σχολικό έτος 2025-2026.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η εγγραφή και επανεγγραφή των μαθητών/τριών είναι υποχρεωτική.

Ώρες προσέλευσης: 8.30 πμ -13.00 μμ

Κατόπιν συνεννόησης με την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, θα βρίσκεται στο σχολείο και εκπρόσωπος του Συλλόγου, προκειμένου να λαμβάνει την ετήσια συνδρομή σας στον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων.

Ολοκλήρωση προγράμματος «Μικροί Ρήτορες εν δράσει»

Την Παρασκευή, 23-5-2025, ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα Ρητορικής «Μικροί Ρήτορες εν δράσει» που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Η ομάδα του προγράμματος, πιστή στο ραντεβού της κάθε Παρασκευή μεσημέρι, γνώρισε τους κανόνες που διέπουν τη ρητορική τέχνη, καλλιέργησε το «καλώς λέγειν», ανέπτυξε τις επικοινωνιακές της δεξιότητες, ασκήθηκε όχι μόνο να μιλάει σωστά, αλλά και να ακούει. Τα θέματα για τα οποία οι μαθήτριες προσπάθησαν να πείσουν πολλά…  Τι λέτε; Πρέπει να διαλέγουν οι μαθητές τα μαθήματα που θα διδαχθούν στο Γυμνάσιο ή όχι; Είναι καλύτερα να ζει κάποιος στην πόλη ή στο χωριό; Τα παιδιά κάτω των δεκαέξι ετών πρέπει να έχουν πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Η χρήση του πλαστικού πρέπει να απαγορευτεί εντελώς; Η σχολική βιβλιοθήκη είναι απαραίτητη στο σύγχρονο σχολείο; Η αλήθεια είναι πάντα προτιμότερη από το ψέμα; Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά μόνο θέματα σχετικά με τα οποία οι ομάδες μας επιχειρηματολόγησαν στηρίζοντας αντίθετες απόψεις και προσπαθώντας να πείσουν για τις θέσεις τους. Και όλα αυτά μέσα σε ένα πνεύμα συνεργασίας και συλλογικότητας! Ελπίζουμε τα παιδιά μας να ευχαριστήθηκαν το φετινό τους ταξίδι στην τέχνη του Λόγου και της Λογικής και να το θυμούνται ευχάριστα. Άλλωστε ένας από τους στόχους μας ήταν και η ψυχαγωγία των εμπλεκομένων (ψυχαγωγία=αγωγή ψυχής) !

Εκδήλωση για τη Γιορτή της Μητέρας και τη Γενοκτονία των Ποντίων

Την Παρασκευή, 23/5/2025 πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας μια πολύ συγκινητική εκδήλωση για την Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού και την Γιορτή της Μητέρας. Στην εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν μαθήτριες και μαθητές της Α΄Γυμνασίου, παρουσιάστηκαν ποιήματα και θεατρικό αφιερωμένα στο αγαπημένο πρόσωπο της Μάνας, στη συνέχεια, προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό με τα ιστορικά γεγονότα που αφορούσαν την Γενοκτονία των Ποντίων, ενώ η εκδήλωση έκλεισε με μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου να χορεύουν ποντιακούς χορούς.

Υπεύθυνες εκδήλωσης: Σοφία Παυλίδου & Χριστίνα Φιλιππίδου

Υπεύθυνος χορευτικού μέρους: Γεώργιος Πολυνός

Τεχνική υποστήριξη: Ήρα Γκίντερ (και μαθητές της Γ΄Γυμνασίου)

Πρόγραμμα Προαγωγικών και Απολυτηρίων εξετάσεων 2025

Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του σχολικού έτους 2024-25 είναι το παρακάτω:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2025

ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ

Από τη Δευτέρα έως και την Τετάρτη 19-21/5/2025, πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας δράση οδοντιατρικού ελέγχου και ενημέρωσης για τη Στοματική Υγεία στο πλαίσιο προγράμματος Αγωγής – Προαγωγής της Στοματικής Υγείας του Υπουργείου Υγείας και της 3ης ΥΠΕ Μακεδονίας  από τον Οδοντίατρο-Στοματολόγο, κ. Χρήστο Σπυρίδη με την υποστήριξη της νοσηλεύτριας Μηντζιαρίδου Μαρίας. Μαθητές και μαθήτριες και των τριών τάξεων με υπεύθυνη δήλωση των γονέων-κηδεμόνων τους  εξετάστηκαν και ενημερώθηκαν για τη στοματική υγεία, η οποία αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα της συνολικής υγείας των ανθρώπων.

Συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου Χαλκηδόνας στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο: «Είμαι γιατί είμαστε. Συζητάμε δράσεις και πρακτικές για την ομαλή ένταξη και την ειρηνική συμβίωση στο σχολείο».

Με στόχο την ενίσχυση  του πνεύματος συνεργασίας και αφετέρου τη μείωση των εντάσεων και της παραβατικής συμπεριφοράς μεταξύ των μαθητών/τριών εντός των σχολικών μονάδων, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και άλλους φορείς  διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία στον φιλόξενο χώρο του ΕΠΑΛ Σταυρούπολης το 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο:

«Είμαι γιατί είμαστε. Συζητάμε δράσεις και πρακτικές για την ομαλή ένταξη και την ειρηνική συμβίωση στο σχολείο».

Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη. Το 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας συμμετείχε άλλη μια φορά στο Συνέδριο παρουσιάζοντας τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο σχολείο με στόχο τη μείωση και γιατί όχι και την εξάλειψη της παραβατικής συμπεριφοράς και της ενδοσχολικής βίας. Επιθυμούμε ένα σχολείο όπου κανείς δε θα φοβάται και ο καθένας θα μπορεί να είναι ο εαυτός του. Γιατί το σχολείο ανήκει σε όλους και όλες  μας και πρέπει να μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες  να περνάν εκεί όμορφα τα εφηβικά τους χρόνια!

Η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, όπου τα παιδιά καθημερινά μπορούν να βρίσκουν (τους) φίλους (τους), να συζητούν, να παίζουν, να διαβάζουν, η ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων με θέμα τη σχολική βία που έδωσαν την αφορμή να τεθούν πολλά θέματα που απασχολούν τα παιδιά,  η καλλιτεχνική τους έκφραση μέσα από σχετικά ποιήματα, τη ζωγραφική αλλά (με τη βοήθεια της κ. Χαριζάνη) και με αφίσες, με δράσεις που ενισχύουν την ομαδικότητα και την ανάληψη ευθυνών, όπως διδακτικές επισκέψεις, αθλητικούς αγώνες, θεατρικές παραστάσεις (όχι μόνο ως θεατές αλλά και ως ηθοποιοί), περιβαλλοντικές, πολιτιστικές και φιλανθρωπικές δράσεις, οργάνωση σχολικών εορτών και πολλά άλλα, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας ένιωσαν ότι είναι ομάδα, ότι ο ένας στηρίζει τον άλλο!

Η πολύ όμορφη παρουσίαση του σχολείου μας που εισέπραξε το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκομένων  περιλάμβανε αρχικά την παρουσίαση των δράσεων μας και των έργων των παιδιών μέσα από ένα ppt και την έξοχη ανάγνωσή τους από τη μαθήτριά μας Ρένια Αγγελίδου. Το βασικό μήνυμα των παιδιών μας το παρουσίασαν στη σκηνή πολύ όμορφα οι μαθήτριες Μπάκα Ιωάννα, Νούση Κορίνα, Τριανταφυλλίδου Αλίνα και Φωταρούδη Μυρτώ. Τέλος το τραγούδι μας «Μη σωπάσεις» σε στίχους Ραφαηλίας Μπαλτζή, μουσική Τριχάνη Μαριλένας ερμήνευσαν ενθουσιάζοντας το κοινό οι Τριχάνη Μαριλένα, Τσακίρη Σμαράγδα και Πατσίδης Δημοσθένης.

Την ευθύνη για την οργάνωση της παρουσίασης του σχολείου μας  ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί κ. Ζερβού Σοφία,  κ. Αμοιρίδης Κωστής και κ. Πολύζου Ελένη με τη βοήθεια και της κ. Γκίντερ Ήρας. Οι δράσεις όμως που παρουσιάστηκαν με στόχο την πρόληψη της παραβατικής συμπεριφοράς οργανώθηκαν και εκπονήθηκαν από τη Διεύθυνση και το σύνολο των εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου μας. Γιατί είμαστε ομάδα!

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Το Σάββατο 03/05/2025 πραγματοποιήθηκαν στο 4ο και 5ο Γυμνάσιο Νεάπολης οι 2οι αγώνες εκφραστικής ανάγνωσης μαθητών/τριών Γυμνασίων της Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η διοργάνωση αυτή κρίνεται σημαντική καθώς συμβάλλει:

  • στην άσκηση των μαθητών και μαθητριών στην ανάγνωση και στην αναβάθμιση της ετοιμότητας τους στην κατανόηση γραπτού κειμένου
  • στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας
  • στην ενθάρρυνση της διασχολικής άμιλλας

Οι φετινοί αγώνες ήταν αφιερωμένοι στην εργογραφία της συγγραφέως Ζωρζ Σαρή

Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές της Α τάξης Κατσιλίδου Κατερίνα και Μισκάκης Ιωάννης

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Πολύζου Ελένη (ΠΕ02), Καζαντζίδης Γεώργιος (ΠΕ02)

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ. ΘΕΜΑ: «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Την Δευτέρα 5-5-2025 και ώρα 6.00 μ.μ.  σας προσκαλούμε σε  ενημερωτική διαδικτυακή συνάντηση με θέμα «Επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών» . Κεντρική ομιλήτρια θα είναι η κ. Ορφανού Αλεξάνδρα, ψυχολόγος του σχολείου μας. Η συνάντηση αποτελεί μέρος μιας σειράς δράσεων με στόχο τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας για την σωστή διαχείριση και αντιμετώπιση των θεμάτων που έχουν σχέση με τους/τις εφήβους/ες μαθητές/τριες  μας. Θα είναι μεγάλη μας χαρά να συμμετάσχετε όλοι στη συνάντηση.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο link:

https://minedu-secondary.webex.com/meet/gekazan

1η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 2024 “Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων (ΚΑ122)”, πρόγραμμα στο οποίο έγινε δεκτό το σχολείο κατόπιν αίτησής μας την περσινή σχολική χρονιά, πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα εκπαιδευτικών από τις 20 έως και τις 26 Απριλίου 2025 με σκοπό την επιμόρφωσή τους και κατόπιν τη διάχυση όσων έμαθαν στους συναδέλφους του σχολείου μας.

Στην κινητικότητα συμμετείχαν ο διευθυντής του σχολείου, κ. Αθανάσιος Σπυρομήτρος ΠΕ 11, η υποδιευθύντρια, κ. Σοφία Ζερβού ΠΕ 02 και η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, κ. Χριστίνα Φιλιππίδου ΠΕ 83, οι οποίοι επιμορφώθηκαν, μέσα από βιωματικές και συνεργατικές μεθόδους, στο να ενσωματώνουν στη διδασκαλία τους καινοτόμα εργαλεία και στρατηγικές διαχείρισης της τάξης, να εφαρμόζουν μεθόδους που κινητοποιούν μαθητές/τριες από διαφορετικό πολιτισμικό και κοινωνικό υπόβαθρο δίνοντάς τους κίνητρα συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία, να χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους περισσότερο και πιο αποτελεσματικά μεθόδους που προωθούν τη συνεργασία των μαθητών/τριών και στο εφαρμόζουν νέες μεθόδους και στρατηγικές αξιολόγησης των μαθητών/τριών τους.

Η επιμόρφωση έγινε από τον οργανισμό Europass Teacher Academy στη Φλωρεντία, διήρκεσε έξι ημέρες και σε αυτή συμμετείχαν συνολικά 13 εκπαιδευτικοί από σχολεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών (Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Εσθονία, Ουγγαρία), με τους οποίους οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συνεργάστηκαν, έμαθαν με βιωματικό τρόπο να εφαρμόζουν νέες μεθόδους διαχείρισης της τάξης, να ενσωματώνουν στη διδασκαλία τους εργαλεία των Νέων Τεχνολογιών, αλλά και αντάλλαξαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, καθώς είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν και να συζητήσουν για τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών.

Ένα “ταξίδι” γεμάτο νέες γνώσεις και εμπειρίες, που μόνο θετικά θα λειτουργήσει για τους/τις μαθητές/τριες μας, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και, γενικά, όλη τη σχολική κοινότητα, μόλις ξεκίνησε!

“ΕΠΕΙΓΟΝ-ΝΕΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ”

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε οτι το νέο τηλέφωνο επικοινωνίας του σχολείου είναι το : 2311236578 (ισχύει και το παλιό αλλά παρακαλούμε, για πρακτικότερους λόγους, η επικοινωνία να γίνεται πλέον στο νέο).
Με εκτίμηση, Α. Σπυρομήτρος